mandag 9. desember 2013

Tilbake til 60-tallet


Her om dagen om jeg over dette flyfotoet av gården vår. Dette bildet er rundt 50 år gammelt og det er ikke mye av naturen og kulturlandskapet som har forandret seg. Vi har fått to nye bolighus som naboer, i tillegg til at nytt fjøs og mastu (matstue) er blitt bygd. Dessverre måtte også de store, ærverdige bjørkene på gården bli hogd for 15 år siden. Ellers ser landskapet stort sett likedan ut som det har gjort de siste hundre årene. Å kunne bo her og traske i mine forfedres fotspor, samtidig som jeg kan jeg kan bidra til å bevare og videreføre det som er blitt bygd opp gjennom mange år, synes jeg er en fin tanke.

Jeg la ut et lignende bilde for noen måneder siden, men for nye lesere vil dere se at vi ikke bor i det man kaller urbane strøk. Det er nærmere NRKs kultserie der som ingen skulle tru at nokon kunne bu. Samtidig er det helt grei avstand til mange småbyer og kun 90 minutters til Trondheim. Og så lenge vi har bil, er avstandene null stress for vår del.

Nå står det straks sodd på menyen før jeg må dra for å handle litt. Jeg kom plutselig på at jeg har bursdag i morgen, så da må det handles inn til et lite selskap for den nærmeste familien.

Ha en fortreffelig start på uka :)


2 kommentarer:

  1. Dette ser så koselig ut, å bo på et slikt sted!! Gøy å se bilde !!
    Og håper du får en fantastisk flott dag, hipp hipp hurra for deg)))!!!!
    God klem fra Camilla

    SvarSlett
  2. Gamle og nye flyfoto av gården gir veldig god informasjon om når det har skjedd endringer på bygninger og tun.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...