lørdag 1. mars 2014

En liten titt på badet vårt


Da begynner badet  i andre etasje endelig å ta form! Vi har nå fått slått på rupanel, og utenpå dette skal det være fiberpuss på de fleste av veggene. Jeg tenkte i utgangspunktet å ha fram noe av tømmeret, men dette lot seg dessverre ikke gjøre. Så da blir det flis på en vegg i stedet.

Baderommet har vært det vanskeligste rommet i huset å innrede. En skulle tro det var enkelt på et så stort bad, men det er da altså ikke. Dette mye på grunn av mange vinduer og at vi også skal ha et lite vaskerom her. Rommet blir på rundt 15 kvadrat, men et par av disse går altså bort på vaskemaskin og tørketrommel som skal være skjult bak en skyvedør. Men etter mye tenking og fundering, har jeg kommet fram til en løsning jeg er fornøyd med. Som dere også ser, er det også graving på gang utenfor oss. Dette for å få nye vannrør. Edit: For å se bildene i stort format, høyreklikk - og vis bilde. Der er det også zoome-funksjon.

Men nå skal jeg la hus være hus noen timer, så skal jeg ta barna med ut en tur i vårværet som er her i Trøndelag. 

Ønsker dere en flott dag :)

7 kommentarer:

  1. Hei igjen!
    Det er så gøy å følge bloggen din siden vi er i gang med å planlegge et likt prosjekt som deres! Hadde vært morsomt å se hvilken romløsning dere har tenkt for badet! Sitter med de samme utfordringene, har et stort bad, men det er utfordrende av samme årsaker som hos dere. I tillegg er jeg fast bestemt på å putte inn et badekar...krav nr 1! :)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Så flott at du følger med på prosjektet vårt :) Og ja, det er utfordrende å finne gode løsninger på et stort bad med mange vinduer. Jeg har imidlertid fått plass til dusj, badekar, toalett, 120 cm baderomsinnredning, skap, tørketrommel og vaskemaskin. Og ja, badekar, det SKULLE vi også ha :D Men det krevde mye planegging for å finne gode løsninger...Så får vi se om det blir bra i praksis. Jeg kan lage et innlegg om romdelingen neste uke, der jeg blant annet kan vise bilder fra roomsketcher.

    Fin søndag til deg!

    SvarSlett
  3. Så stort og deilig bad da! Blir nok veldig bra, blir så gøy å se bilder av rommene etter hvert som de blir ferdige! =) Elin

    SvarSlett
  4. Så gøy, gleder meg til det!
    jeg tegner i roomsketcher jeg også, kjempemorsomt:)

    SvarSlett
  5. Elin: Ja det blir veldig kjekt med stort bad. Jeg har alltid vært vant til små bad, så det skal bli en ny opplevelse å få god plass. Og bilder skal det absolutt komme når vi er ferdige. Blir vel rundt på påske regner jeg med. Klem :)

    Berit: Ja roomsketcher er genialt. Det er flere planlagte løsninger jeg har endret etter å ha tegnet det der inne. Det koster noen kroner for VIP-versjonen, men på sikt tror jeg det lønner seg. Ønsker deg en fin ny uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja har VIP-versjon jeg også, men har klart å bruke opp nesten all creditsen:/ Får investere i nye:) Man kan jo holde på i det uendelige med å endre romløsning;)

      Fin uke til deg også:)

      Slett
  6. Baderoms-inspirasjon trengs! Det rommet jeg gruer meg til å renovere. Masse furupanel og rosa flisee foreløpig. Hi-hi. Gledermeg til resultater :) Klem fra Monica.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...