søndag 9. juni 2013

Belegg på baderommet

      

Når vi skal sette opp nytt bad, tenker jeg at det blir enten vinyl eller laminat på gulvet. Av en eller annen grunn liker jeg ikke flis særlig godt. Som tidligere nevnt er det tregulv som er drømmen å ha på badet, men det blir nok bare på tankestadiet. Så da blir vinyl eller laminat et godt andrevalg.

Belegg er det mest vanntette gulvet på markedet, og dermed det sikreste valget med tanke på vannskader. Det er også mye billigere og mindre tidkrevende å legge enn flis. Enkelt å vaske og holde rent er det også. Og sist, men ikke minst, det er mykt å gå på (og ligge på...). Jeg har en tendens til å søke til baderommet når jeg fryser, er syk eller har hodepine. Når jeg er trøtt på morgenen (noe jeg stort sett alltid er) er det også avslappende å kunne sette seg ned på et varmt baderomsgulv og halvsove et par minutter, mens småtrollene gjerne slår følge. Det må med andre ord innrømmes at bekvemmelighet i høyeste grad teller inn når vi velger gulvtype på badet. 

De siste årene har det kommet mange typer fint belegg. Selv kommer jeg nok til å velge et gulv enten i grått eller beige. Noe helt nøytralt, uten alt for mye mønster. 


1 / 2 / 3 / 4 / 5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...