lørdag 28. juni 2014

Et bad begynner å ta form


Vi har kommet godt på vei i renoveringen av huset vårt. Enkelte rom har tatt lenger tid å ferdigstille enn forventet, men huset sett under ett har tatt kortere tid å få i stand enn hva vi trodde på forhånd. Jeg hadde beregnet at vi skulle bruke tre år på å få alt ferdig, men over sommeren skal det meste være ferdig. Da er det litt over et år siden vi begynte med oppussingen. Dette innebærer at de fleste rommene nå begynner å ta form, og i løpet av et par uker så skal blant annet hovedbadet være ferdig. 

Vi har nå fått på flis og fiberpuss på dette rommet. Fiberpussen malte jeg i går, noe som gikk veldig greit. Jeg brukte mer tid på å fjerne maskeringstape og på å skrubbe bort malingsflekker enn på selve malingen. Og et tips på veien: ikke bruk maskeringstape på gipsplater. Denne rev med seg deler av overflaten på takplatene, så om vår kjære maler leser dette: det blir nok enda mer jobb på deg...;)

Ellers er jeg så langt i oppussingen av badet godt  fornøyd med resultatet. Det eneste jeg er spent på, er hvor mye malingen over fiberpussen tåler - om den vil holde seg fin. Dersom dette etterhvert viser seg å bli stygt, vil jeg vurdere å male de hvite veggene lysegrå, som jo er en mer praktisk farge. Men først må hvitt prøves ut!

Ønsker dere en riktig så fin lørdagskveld :)

3 kommentarer:

  1. Så fine fliser dere har valgt! Dette blir veldig stilig :) Elsker sånne dusjnisjer! Hva gjør du med vinduene? Persienner og/eller folie kanskje?

    SvarSlett
  2. Ser ut som dere får et kjempefint bad. Synes det er helt supert å få litt baderomsinspirasjon nå som vi holder på å bygge hus. Likte flisene utrolig godt :)

    SvarSlett
  3. Digger flisene! Hvor er de fra? :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...