lørdag 4. januar 2014

Landlig kjøkken

Jeg har det siste året vært ganske så bestemt på at jeg skal ha et grått kjøkken, som er enkelt og minimalistisk. Den siste tiden har jeg imidlertid dreid mer og mer mot hvitt og landlig, slik planen opprinnelig var. Men helt bestemt er jeg ikke enda. De to variantene avbildet her, har flere elementer som jeg liker veldig godt. For det første er innredningen ganske enkel og stilren, det er rette linjer, uten ekstra strass og bling. Samtidig er det en hjemmekoselig atmosfære som innbyr til sosialt samvær og hygge. Videre har de to kjøkkenene stekovnen som jeg ønsker meg, den hvite vasken og kjøkkenøy. Det er heller ikke mange overskap. Så vil tiden vise hvordan resultatet blir. 


Nå er det endelig kveld i heimen. I dag har jeg tilbragt store deler av tiden med å rette tentamensbesvarelser. Det samme står på timeplanen i morgen, så juleferien er definitivt over for min del. Vi har også fått ryddet ut siste rest av jula, noe som innebar å få ut et juletre som vi har glemt å gi vann de siste dagene. Jeg visste hva dette innebar, så da jeg bar det ut, rasket jeg med meg spetakkelet, lukket øynene og satset på det beste. Resultatet ble som forventet. Grannåler i hopetall over hele stua og gangområde. Du grønne, glitrende tre god dag sier jeg bare. Jeg og Mathea brukte over en time av kvelden på å koste og støvsuge herligheten, så neste år er det stor fare for at plasttre (gud forby) får innpass i stua vår. Uansett, nå er dagens strabaser glemt, og avslapning i sofaen står nå på prioriteringslista. 

Fin kveld til dere :)



1 kommentar:

  1. Vi har hvitt kjøkken fra IKEA som ligner på bildene over. Hvitmalte (0205-Y) gulner veldig, og forskjellen til våre lister og tak i helhvitt blir større og større. Hadde vi valgt i dag ville det blitt grått. Noen av frontene er blitt slitt og jeg vurderer å male det opp - kanskje neste år i en veldig lys grå feks ren grå 2000 eller 2500.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...