lørdag 1. juni 2013

Et hus til inspirasjon



Dette amerikanske hjemmet falt jeg helt for. De som har renovert det, har klart å bevare den gamle, rustikke sjelen, samtidig som det er oppdatert og moderne. Er jeg i stand til få til noe av dette ved vår renovering, skal jeg være strålende fornøyd. 

Jeg liker særlig de gamle, autentiske tregulvene og bjelkene i taket. Det meste av møblene og interiøret er også klassisk og fint, selv om sofaen i stuen har en litt for "voksen" stil etter min smak. Jeg ville også lagt inn noen flere moderne elementer som kontrast til det gamle. Videre likere jeg at rommene ikke er overlesset med ting, men at man heller har satset på store, enkle møbler. Dette er helt i tråd med min stil, da jeg kan få smått angst av for mye pynteting. Dette kan være fint hos andre, men hjemme hos meg har ting uten funksjon en tendens til enten havne i et annet hjem, bli stuet bort i en eske (for aldri å komme fram igjen), eller havne i søpla. Det spørs om det bor en liten minimalistisk bonderomantiker i meg, om dette lar seg kombinere. 

. Dagen i dag har stort sett gått med til å være ute i sola sammen med barna og til å rette tentamener i norsk. Nå er imidlertid horisontalen inntatt i sofaen og rødvinsglasset fylt opp. 

Håper dere får en flott lørdagskveld :)

1 / 2 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...