fredag 26. april 2013

Klassiske franske dører




Franske dører er én eller to dører som består av glass og sprosser. Hver dør består av 4 til 12 sprosser per dør. Glasset kan gå helt ned til gulvet, men du kan også ha et panel som går litt opp på døren. På våre franske dører har vi valgt 8 sprosser, der glasset går nesten hele veien ned. Dette for å slippe inn mest mulig lys. Du kan få de både som skyvedører og som vanlige innadslående eller utadslående dører. Videre finnes det mange ulike farger, og selv har vi gått for hvitt, som jeg synes er klassisk og enkelt. Prisen vil nok variere, men jeg tror ikke jeg er helt på villspor om jeg sier at en enkeltdør vil koste rundt 5000, mens en dobbeltdør vil ligge rundt 10 000. 

  I nåværende hus har vi hverken franske dører eller veranda. Den eneste adkomsten er via inngangspartiet. Det har vært et savn å kunne sette opp en dør på kjøkkenet eller stuen for dermed å få utvidet rommet. På de nye tegningene har jeg derfor fått tegnet inn tre franske dører. To i første etasje, og en i andre etasje. Da vil vi få hele tre ulike steder å campe på fine sommerdager :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...